м. Київ, вул. Автозаводська 15а, оф 111
Горизонтально-направлене буріння ГНБ
Горизонтально-направлене буріння ГНБ
Горизонтально-спрямоване буріння - це інноваційний спосіб виконання робіт із підземного будівництва без розкриття ґрунту.

Горизонтальне буріння – безтраншейний метод прокладання комунікаційних систем за допомогою використання спеціальних комплексів та професійного обладнання (бурових станцій). Як правило, метод горизонтального буріння у 90-95% випадків виконується під поверхнею землі. Використання цього способу буріння є досить вигідним методом прокладання комунікацій, оскільки, на відміну від класичного способу укладання труб та інших інженерних систем, немає потреби застосовувати техніку, призначену для облаштування траншей і відновлення зруйнованого дорожнього полотна, ґрунту тощо. 

Метод ГНБ передбачає формування свердловини паралельно рівню поверхні землі, глибина якої може змінюватися від кількох десятків сантиметрів до кількох метрів. При виконанні цього методу горизонтального буріння максимальний діаметр свердловини може становити до 1,4 м, завдяки чому є можливість прокладати як кабельні лінії, так і трубопровід. При цьому максимальна довжина отвору під землею може сягати 350 метрів. 

Горизонтально спрямоване буріння має низку переваг перед ручним або механічним траншейним способом:

  • Суттєва економія коштів на оплаті послуг, оскільки немає необхідності проводити відновлювальні роботи оброблюваного покриття;

  • Максимальна оперативність виконання робіт незалежно від складності та протяжності свердловини;

  • Можливість виконання буріння як на рівній ділянці, так і під будівлями без порушення цілісності конструкцій споруд.

Крім того, метод ГНБ може застосовуватися під будь-якими покриттями та транспортними магістралями (залізниця, асфальт) і навіть під водоймами, що дає можливість забезпечувати водою, газом та іншими комунікаціями віддалені населені пункти чи промислові об’єкти. 

Основні принципи проведення горизонтального буріння

Прокол ГНБ здійснюється за допомогою труби з надміцної сталі з закріпленим конусом на кінці, який надалі виконує роль кожуха при формуванні свердловини. Під дією тиску гідравлічних домкратів на зовнішній торець труби конус, встановлений на кінці, розсуває ґрунт і ущільнює його, завдяки чому отриманий отвір у ґрунті не обвалюється. Як правило, цей метод ГНБ, вартість якого формується відповідно до довжини свердловини, застосовується для монтажу комунікаційних систем за умови, що діаметр укладених труб не перевищує 150 мм.

Прокол під дорогою або під асфальтом застосовується для прокладання каналізаційної системи, водопроводу, газопроводу чи електричних кабелів за умови, що довжина свердловини не перевищує 10 метрів. Як правило, прокол під асфальтом, так само, як і під залізницею, виконується з використанням подовжувальних штанг, гільз та бура:

  • Спочатку з обох боків покриття або визначеної ділянки викопуються спеціальні приямки, ширина яких має бути трохи більшою за розмір основної траншеї;

  • Після встановлення гільзи розпочинається буріння;

  • Під час просування під ґрунтом збільшують довжину бурильних елементів за допомогою спеціальних з’єднувальних штанг та підвищують крутний момент;

  • Після виходу бура з іншого боку дороги можна переходити до подальшого монтажу комунікаційних систем. 

Нерідко виникає необхідність прокладання комунікацій на великих ділянках, довжина яких може перевищувати 300–350 метрів. У таких випадках викопується не 2 приямки, а кілька – залежно від протяжності прокладеної системи. Досить часто такий метод використовується, якщо потрібно виконати прокол під рікою. У результаті перед водоймою та після нього викопуються приямки та виконується буріння, після чого на відстані кількох метрів повторюють аналогічну процедуру, як при проколі під залізничною дорогою чи автомагістраллю.

При замовленні послуги горизонтально-спрямованого буріння вартість робіт залежить від багатьох факторів, основними серед яких є:

  • Умови проведення робіт (передмістя, місто);

  • Використане обладнання та технології;

  • Параметри свердловини (довжина, діаметр, використання обсадних труб при формуванні великого діаметра отвору тощо);

  • Технологічні особливості ґрунту.

Як правило, кінцева вартість робіт обговорюється та визначається індивідуально на кожному об’єкті, лише після того, як співробітник компанії проведе огляд, оцінку та аналіз об’єкта. При цьому попередня оцінка, складання кошторису та виїзд спеціаліста на місце виконуються абсолютно безкоштовно.

gorizontalno-napravlennoe-burenie-foto1.

Професійні послуги ГНБ

Знайти компанію, що надає послуги ГНБ, нескладно. Але оплачена реклама не завжди відповідає рівню професіоналізму. Досвідчена команда інженерної бригади працює над найскладнішими проєктами на різних будівельних об’єктах. Висока щільність забудови столиці вимагає від спеціалістів надточності та компетентності. 

Якщо на ділянці є значне перетинання комунікаційних систем, житлові масиви чи обмежені умови – для працівників це не проблема. На таких ділянках може виконуватися штольнева проходка, щитова проходка або інші сучасні будівельні технології. На вартість послуги ГНБ впливають:

  • Умови проведення буріння;

  • Обрана технологія та використане обладнання;

  • Параметри свердловини.

У будь-якому випадку ви можете бути впевнені, що прокол ГНБ – найбільш раціональний та ефективний метод підведення і монтажу комунікацій у місті чи за його межами.

З яких етапів складається прокол під залізницею

Кожне горизонтальне буріння складається з основних етапів, які впливають не лише на вартість робіт, а й на оперативність та результативність виконання завдання.

  1. Розрахунок і планування траєкторії проколу під залізницею. Роботи включають дослідження місцевості, де потрібно сформувати свердловину. Спеціалісти вивчають розташування комунікаційних систем та можливі перешкоди, визначають місця, де будуть розташовані приямки з вихідними і вхідними отворами. На цьому етапі також доставляється і збирається трубопровід у єдину систему потрібної довжини.

  2. Формування пілотного отвору для подальшого горизонтально спрямованого буріння. У точно заданому напрямку в ґрунт запускається головка бура з додатково встановленою ріжучою лопаткою. На цьому елементі також монтується зонд. Установка, яка виконує прокол під дорогою, забурює штангу, поетапно нарощуючи колону. Цей етап ретельно контролюється, оскільки необхідно отримати максимально точну інформацію про місцезнаходження бура (нахил, глибина), яка передається на локатор-приймач. Завдяки такому методу проколу під рікою чи залізничними коліями є можливість задати максимально точну траєкторію подальшої лінії комунікаційної системи.

  3. Розширення отвору проколу під залізницею. На цьому етапі проводиться збільшення діаметра, завдяки чому комунікаційні системи можна безперешкодно протягнути по отриманому отвору. Роботи здійснюються не за допомогою головки бура, а спеціальними насадками (рімери-розширювачі). Такі елементи підбираються залежно від типу ґрунту: ріжуче-ущільнюючі, лопатеві, шарошкові, компакт, ролерні, кodiac та інші. Незалежно від того, в якій породі здійснюється прокол під залізницею, діаметр отвору свердловини формується на 25–30% більшим за діаметр монтуємого трубопроводу.

  4. Монтаж трубопроводу. Завершальним етапом ГНБ, вартість якого розраховується індивідуально на кожному об’єкті, є протягування попередньо звареного трубопроводу та його прикріпленої петлі до колони бура через вертлюг. Цей пристрій нівелює обертальні рухи на трубопроводі, після чого готовий об’єкт здається клієнту з усіма необхідними документами. 

Додатково потрібно знати, що при проведенні проколу ГНБ використовується спеціальний буровий розчин бентоніту, який включає полімерні добавки, глинистий матеріал та воду. Використання такого розчину при виконанні ГНБ є дуже важливим, адже ці суміші призначені для:

  • розмиву та розм’якшення ґрунту під час початкового проходження отвору свердловини;

  • підтримання шламу у певному стані та його подальшого видалення з вільного простору;

  • охолодження елементів установки, що використовується для буріння ГНБ;

  • часткового укріплення стінок отвору, щоб свердловина не обвалилася до завершення робіт;

  • зменшення тертя та тиску на трубопровід під час його протягування крізь свердловину. 

Чому варто замовити у нас прокол під залізничними коліями?

Незважаючи на те, що прокол під залізницею можна замовити у різних бригад, наша компанія має низку переваг, адже клієнтам ми гарантуємо:

  • якісне горизонтальне буріння із збереженням цілісності місцевості;

  • дотримання всіх екологічних і технологічних вимог та норм під час проколу під дорогою;

  • швидкий попередній розрахунок вартості ГНБ і підбір відповідного обладнання;

  • усі витрати на доставку обладнання для проколу під рікою та необхідних матеріалів ми беремо на себе;

  • усі етапи виконання проколу під залізницею є прозорими, тому клієнт може бути впевнений, що у майбутньому не виникне проблем з експлуатацією комунікаційного трубопроводу.

Щитова проходка та Штольнева проходка

Окремої уваги в горизонтально-спрямованому бурінні заслуговує метод щитової проходки. Цей технологічний процес застосовується при проєктуванні та будівництві тунельних свердловин. Штольнева проходка виконується з використанням спеціального металевого щита, який захищає стінки, попередньо укріплені збірними тюбінгами з кераміки, чавуну або залізобетону. Метод щитової проходки здійснюється за допомогою спеціального проходницького щита, виготовленого у вигляді металевої оболонки. Розмір такого щита підбирається відповідно до необхідних параметрів майбутнього тунелю.

Щитова проходка може виконуватися кількома видами щитів:

  • механізовані;
  • частково механізовані;
  • немеханізовані.

Технологія виконання штольневої проходки здійснюється за допомогою спеціальних гідравлічних домкратів, які вдавлюють щит у ґрунт. Після цього попереду щита ведеться розробка породи механічним або ручним способом. У сформованій ходовій частині встановлюються стінки тунелю.

Якщо детально розглянути технологію щитової проходки, такі роботи умовно можна поділити на кілька етапів:

  • підготовка монтажної шахти;
  • установка вентиляції та підведення електроенергії;
  • підготовка шляхів для подальшого вивезення ґрунту;
  • установка упорних паль на початку шахти;
  • монтаж проходницького щита;
  • просування щита в ґрунті та монтаж облицювання зі спеціальних блоків;
  • монтаж лотка, необхідного при укладанні самопливного трубопроводу.